Section Name Description
File Civic Education for Sustainability: Course Syllabus
File List of topics in Course
File Hebrew Syllabus - Civic Education for Sustainability
File CIVIC EDUCATION FOR SUSTAINABILITY
UNIT 2: POLLUTION AND ENVIRONMENTAL DEGRADATION-- Topic: Air Pollution Folder Bibliography

 

Compulsory Literature:

International Energy Agency (2016). Energy and Air Pollution-World Energy Outlook Special Report, European Commission 

http://www.iea.org/publications/freepublications/publication/WorldEnergyOutlookSpecialReport2016EnergyandAirPollution.pdf


 

איכות האוויר, מזהמים, מקורות זיהום:

קלצ'קו ש' ושות', (2003). עוברים לירוק ב', משרד החינוך האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודיות, 27-40, 52-73.

תופעות מקומיות, בזיהום אוויר והשלכותיהן:

קלצ'קו ש' ושות', (2003). עוברים לירוק ב', משרד החינוך האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודיות, 95-97, , 117,46-51.

תופעות גלובליות  של זיהום אוויר והשלכותיהן:

קלצ'קו ש' ושות', (2003). עוברים לירוק ב', משרד החינוך האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודיות, 97-117.

קלצ'קו שרה  ושות', (2014). יש לנו רק כדור אחד  אוויר, רעש וקרינה. אוניברסיטת בר אילן, מטה מל"מ ואגף מדעים, המזכירות הפדגוגית, משרד החינוך המרכז להוראת המדעים.

שטסל ז' ושות', (2004). משאבים וסביבה, משרד החינוך, הוראת המדעים, אוניברסיטת ירושלים, 135-222.

 

 

 

 

Supporting Literature:

 

Schnelle, K. B., & Brown, C. A. (2002). Air pollution control technology handbook (Vol. 244). Boca Raton, FL: CRC press.

 


 

 

 

 

Supporting Literature:

 

Schnelle, K. B., & Brown, C. A. (2002). Air pollution control technology handbook (Vol. 244). Boca Raton, FL: CRC press.

 


UNIT 2: POLLUTION AND ENVIRONMENTAL DEGRADATION-- Topic: Soil Pollution and Degradation Folder Bibliography
UNIT 4: ECONOMY--Topic: Transportation and Communication Folder Activities

Activities

Activity 1.Critical: reading of articles in the  newspaper, and watching  TV news,  regard to issues of environmental regulation

 Critical discussion

Activity 2,  Find out more about the United Nations Sustainable Development Goals from this website. Divide the students into pairs and ask them to investigate one goal each and report to the rest of the class about what that goal is all about.

United Nations Global Goals


Activity 3.  As an research activity, ask students to investigate one international agreement of their choice from 1962 onwards.

 


UNIT 5: SOCIAL AND POLITICAL DIMENSION: Topic: Local and Global Community Folder Bibliography

Compulsory Literature:

Koser, K. (2007). International Migration: A very short introduction. Oxford: London.

 

Collins (2012). World Watch. Collins: London

 

Worldwatch Insitute. http://www.worldwatch.org/


The Global Risks Report 2017 12th Edition


Plastic Pollution in seabirds: Midway Island




 

Supporting Literature:

http://www.hardrainproject.com/exhibition/whole-earth


UNIT 5: SOCIAL AND POLITICAL DIMENSION: Topic: Safe and Just Environment Folder Bibliography

Compulsory Literature:

Jackson, T. (2017). Prosperity without Growth. London: Routledge

 

Raworth, K. (2017). Doughnut Economics: Seven ways to think like a Twentieth Century economist. London: Penguin.

 

United Nations (2015). Sustainable Development Goals

https://sustainabledevelopment.un.org/?menu=1300

 

Supporting Literature:

Porritt, J. (2013). The World we Made. London: Phaidon Press

 

Maxton, G. and Randers, J. (2016). Re-inventing Prosperity: Vancouver: Greystone Books.